To będzie szczególny wieczór dla Kolumbijczyków. Los Cafeteros mogą pierwszy raz w historii znaleźć się w ćwierćfinale mundialu. Zespół Jose Pekermana wciąż porównywany jest z reprezentacją sprzed 20 lat. – Jeśli awansują, rozwieją spekulacje, kto jest lepszy – przyznał Carlos Valderrama, uważany za lidera "złotego pokolenia" z lat 90.
W ostatniej dekadzie XX wieku Kolumbia doczekała się wyjątkowej generacji piłkarzy. Jej wizytówkami byli: szalony bramkarz Rene Higuita, długowłosy pomocnik Valderrama oraz napastnik Faustino Asprilla.
Szczytowym momentem dla Los Cafeteros był mecz eliminacji mistrzostw świata we wrześniu 1993 roku, w którym rozbili w Buenos Aires Argentynę 5:0. Kilka miesięcy wcześniej w kadrze debiutował bramkarz Faryd Mondragon, który pojechał na mundial do Brazylii i jest łącznikiem między dwoma "złotymi pokoleniami".
Kolumbia ruszała na finały MŚ do USA z wielkimi nadziejami. Pele typował ją nawet do końcowego triumfu. Skończyło się niepowodzeniem. Los Cafeteros nie wyszli z grupy, przegrywając z Rumunią i USA. Do wielkiej tragedii doszło po turnieju, gdy obrońca reprezentacji Andres Escobar (strzelec samobójczego gola w meczu z Amerykanami) został zamordowany.
Nowy Valderrama
Dalej Kolumbijczycy zaszli cztery lata wcześniej. Wyszli z grupy, ale w 1/8 finału zupełnie niespodziewanie ulegli Kamerunowi po dogrywce 1:2. Dlatego "złote pokolenie" to dla Kolumbijczyków także symbol niewykorzystanej szansy.
– Nam na jednym mundialu udało się zagrać cztery mecze. Obecna drużyna wyrównała ten wynik. Jeśli zagra po raz piąty, będziemy jasno wiedzieli, który zespół osiągnął więcej – przyznał Valderrama.
Liderem zespołu Pekermana jest James Rodriguez. – Kolumbia długo czekała na nowego Carlosa Valderramę. Teraz wreszcie jest człowiek, który mnie zastąpił – powiedział ze szczerością Valderrama. Los Cafeteros w meczu o ćwierćfinał zagrają z Urugwajem. – Moim marzeniem jest, aby Kolumbia zagrała kiedyś siedem meczów na mundialu. Ten zespół ma potencjał, aby tego dokonać – zaznaczył.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.